Ilmainen toimitus yli 60 euron tilaukselle !

TARINA

1974: Aldo Ciavatta perustaa BALL®-farkkumerkin Italian Riminissä 


BALL® the jeans -farkuista tulee nopeasti menestys Italiassa, ja Henri Fetter varmistaa, että yritys laajenee seuraavina vuosina Benelux-maihin ja edelleen muualle maailmaan.

1976: BALL® lanseerataan Pohjoismaissa

Kaksi ystävystä 2 x Hans hankkii sattumanvaraisesti toimiston Pohjoismaista, missä BALL® kasvaa räjähdysmäisesti seuraavana vuonna ja toimii pohjoisen muotimaailman suunnannäyttäjänä. 

Karismaattisesta ja innovatiivisesta kumppanista Hans Gerhard Svarverudista tulee yrityksen ainoa omistaja.

 

 

1977: BALL® valloittaa Saksan


Henri Fetter aloittaa Saksassa, missä BALL®-tuotteista tulee valtava menestys.

1982: BALL® mullistaa maailman lanseeraamalla maailman ensimmäiset kivipestyt farkut.

80-luvun alussa kuluneet käytetyt farkut ovat suuri muotihitti, ja käytettyjen ja kuluneiden farkkujen kysyntä kasvaa.  BALLin® työntekijät kokeilevat siksi kaataa hohkakiveä pesukoneeseen ja kehittävät siten kivipesumenetelmän luomaan kulutettua tyyliä uusiin farkkuihin.

Vuonna 1982 ensimmäiset kivipestyt farkut tulevat markkinoille, ja BALL® the jeans -farkkujen myynti räjähtää. BALLista® tulee näin yksi suurimmista toimijoista pohjoismaisilla farkkumarkkinoilla.     

 

 

1983: BALL® lanseeraa Euroopan ensimmäisen collegepuseron, jossa on painatus.

BALL®-farkkujen suuri myynti luo kysyntää muille tuotteille, jotka voivat viimeistellä BALL®-tyylin. Hans Gerhard Svarverud päättää kehittää edelleen jo tunnettua amerikkalaista collegepuseroa, jota on toistaiseksi valmistettu vain yksivärisenä ilman kuviota ja hyvin harvoissa väreissä. Hans Gerhard Svarverud tuo puseroon uusia, kohokuvioituja värejä. Vuonna 1983 BALL® lanseeraa collegepuseron – Euroopan ensimmäisen collegepuseron, jossa on painatus. Se herättää suurta innostusta ja aloittaa taas uuden BALL®-seikkailun. 80-luvun aikana pohjoismaisilla markkinoilla myydään vuosittain 500 000 BALL®-collegepuseroa. BALL® on näin määräävässä asemassa muotimaailmassa sekä farkkujen että neulevaatteiden suhteen.

 

1989: BALL® suljetaan Italiassa ja Alankomaissa

Perustaja Aldo Ciavatta vangitaan vuonna 1989, ja italialainen BALL®-osa suljetaan. Hollantilainen osuus seuraa pian perässä ja suljetaan myös.

Hans Gerhard Svarverud jatkaa kuitenkin onnistuneesti myyntiä Pohjoismaissa.    

 

1996: Ei enää collegepuseroita


Hans Gerhard Svarverud ilmoittaa edelleen suuresta kysynnästä huolimatta, että collegepuseroita valmistetaan viimeistä vuotta. Vaikka myynti jatkuu edelleen, collegepuseroiden myynti loppuu vuotta myöhemmin vuonna 1997.

 

1998:  Hans Gerhard Svarverud kuolee, ja yritys lopetetaan muutamaa vuotta myöhemmin


Hansin äkillisen kuoleman jälkeen työntekijät jatkavat BALL®-yritystä. Sen takana oleva taika ja innovaattori ovat kuitenkin poissa, ja yritys lopetetaan muutaman vuoden kuluttua.

 

2020 BALL lanseerataan uudestaan – BALL IS BACK

20 vuoden tauon jälkeen BALL® on tullut takaisin. Monen kuukauden tutkimus sekä satojen luokkakuvien, vanhojen valokuvakansioiden ja vanhojen tyylien läpikäyminen vuosilta 1976–1996 ovat mahdollistaneet BALLin® ainutlaatuisen identiteetin luomisen uudelleen. Eri suunnittelijoiden, stylistien ja asiantuntijoiden avulla BALL®-tiimi on onnistunut palauttamaan ja modernisoimaan ainutlaatuisen istuvuuden ja ominaiset leikkaukset. Ja he ovat siten luoneet BALL®-farkkumalliston, jossa on enemmän asennetta kuin koskaan aiemmin. BALL® the jeans -farkkujen uudelleenlanseeraus on mallisto laadukkaita farkkuja sinulle, joka vaadit paljon farkuiltasi etkä jätä mitään sattuman varaan.

Myös vanhat BALL®-puserot on kaivettu esiin, päivitetty ja suunniteltu uudelleen. 80-luvun vahva design on saanut uuden elämän. Mallisto, jossa on asennetta ja luonnetta, herättää Euroopan ensimmäisen painokuviollisen collegepuseron eloon uutena versiona.

Rekisteröidy ja saat uutisia suoraan postilaatikkoosi

Copyright © 2020-present House of BALL international. All rights reserved.